Kaniterapija

Kaniterapija – alternatyvus ir (ar) pagalbinis gydymo, reabilitacijos būdas, kai norint pasiekti geresnės fizinės, emocinės sveikatos, pagerinti pažintinius bei socialinius įgūdžius, pasitelkiamas specialiai paruoštas šuo motyvacijai sustiprinti.

Turėti keturkojį draugą – daugelio vaikų svajonė. Tačiau kai kuriems buvimas su šunimi yra daugiau nei maloniai praleistas laikas. Kaniterapijos užsiėmimai, kaip ir kitos gyvūnų terapijos rūšys, padeda spręsti psichologines problemas ir stiprėti fiziškai. Tyrimais įrodytas teigiamas kaniterapijos poveikis – tiek momentinis, tiek trumpalaikis, trunkantis dieną ar kelias, tiek ilgalaikis. Hiperaktyvus vaikas, padedamas šuns, gali įprasti labiau valdyti savo emocijas. Globos namuose gyvenantys vaikai – lengviau adaptuotis naujoje aplinkoje, greičiau išmokti socialinių įgūdžių. Šuo motyvuoja atlikti veiklą, sustiprėja noras mokytis, pažinti, stengtis. Specialistai kaniterapijos užsiėmimus rekomenduoja taikyti vaikams, turintiems emocijų ir elgesio sutrikimų, raidos sutrikimų, autizmo spektro sutrikimų, Dauno sindromą, cerebrinį paralyžių, po sunkių trauminių įvykių. Vaikai neretai nerimauja kalbėdami su suaugusiu, tačiau būdami su šunimi, jį liesdami, atsipalaiduoja, sumažėja baimės.

Pritaikyti kaniterapiją įmanoma labai įvairiai, Vaiko galime prašyti padėti atlikti tam tikras, specialiai paruoštas užduotis arba arba tiesiog pašukuoti, padėti dresuoti, pavedžioti, pažaisti žaislais, atnešti šuniui vandens. Kiekviena sėkmingai atlikta užduotis didina vaiko savivertę, džiugina, skatina siekti daugiau. Su šunimi galima piešti, žaisti žaidimus. Susitikimai su šunimi skatina dažniau naudotis uoslės, regos, klausos, lietimo pojūčiais. Užsiėmimų su šunimis metu tai pat galima lavinti motoriką ir pažintines funkcijas.

Kaniterapija, kaip ir kitos gyvūnų terapijos rūšys, yra taikoma kaip pagalbinis metodas šalia tradicinių pagalbos būdų. Užsiėmimų pobūdis priklauso nuo to, kokių tikslų bus siekiama – sumažinti vaiko nerimą, mokyti bendravimo, lavinti pažintines funkcijas stiprinti raumenis ar kt. Šuns pagalba naudinga bet kuriuo atveju. Šuo padeda vaikui lavinti smulkiąją ar stabiąją motoriką, kai šuo būna konsultavimo kambaryje, dažnai šuo pats būna šalia konsultuojamo asmens, kad jis jaustųsi ramiai ir būtų lengviau glostant švelnų gyvūną bendrauti su psichologu.

Vis labiau populiarėja skaitymai su šunimis. Siekiant pagerinti vaikų skaitymo įgūdžius ir kalbos žinojimą, buvo ieškoma naujų alternatyvų, padedančių vaikams geriau įsisavinti žinias. Buvo nuspręsta atlikti eksperimentą, kuriame tyrėjai pasitelkė šunį, kaip skaitymo draugą. Buvo svarbu pasirinkti tokį atlikti eksperimentą, kuriame tyrėjai pasitelkė šunį, kaip skaitymo draugą. Tyrimų metu pastebėta, jog vaikai labai susidomėjo šiais užsiėmimais, skaitydami nejausdavo nerimo, laukdavo susitikimo su šunimi, netgi norėdavo jam paskaityti. Ši terapija padėjo moksleiviams įgyti didesnės patirties ir pasitikėjimo skaityti prieš klasę.

Turite klausimų?
Norėtumėte užsiregistruoti?
Susisiekite su mumis!